21 March 2012 Scris de:

Reţelele de socializare, noul PR

Trăim o nouă revoluţie. Această nouă revoluţie a apărut în momentul trecerii de la Web 1.0 la Web 2.0 care a adus cu sine ideea conţinutului generat de utilizatori.  Şi aşa cum s-a trecut de la media tradiţională la noile media, aşa relaţiile publice tradiţionale au făcut loc relaţiilor publice pe internet.

Eu nu pot să concep relaţiile publice fără social media. Nu pot să concep nici existenţa oamenilor de PR care nu au conturi de Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ etc. Nu înţeleg de ce trebuie să trag de colegele mele să-şi facă profiluri pe site-urile de socializare când este evident spre ce direcţie se îndreaptă evoluţia relaţiilor publice.

Nu este de mirare faptul că 95% dintre utilizatorii de Twitter sunt studenţi, oameni de PR sau de marketing şi că, în prezent, există mai multe campanii mari de PR pe Facebook decât în mediile tradiţionale. Relaţiile publice se confundă cu social media în acest moment. Chiar dacă am învăţat la facultatea mea de profil că relaţiile publice nu se referă neapărat la comunicarea pe internet, curentele se schimbă şi acum a venit timpul comunicării prin reţelele de socializare să strălucească.

Chiar şi blogurile au întâlnit o ascensiune dramatică din 2004 încoace iar bloggerii fac parte majoritatea din medii de comunicare, jurnalism, relaţii publice şi ştiinţe umane în general. Deci majoritatea blogurilor de succes nu sunt ale mecanicilor, inginerilor, contabililor ci sunt ale noastre, ale oamenilor de comunicare. S-a inventat recent chiar şi meseria aceasta de “om de social media”, un fel de hibrid de relaţionist cu şoricel de internet. A noastră este toată social media.

Şi de jurnalişti dai mai uşor în mediul online unde îşi desfăşoară activitatea 85% dintre ei. Mai nou, în loc de comunicate de presă se creează hashtag-uri pe Twitter şi în loc de conferinţe de presă se creează evenimente pe Facebook.

Deci relaţiile publice şi reţelele de socializare acum lucrează mână în mână şi devin din ce în ce mai dependente una de cealaltă. Trebuie să ţinem pasul cu noile transformări.

Mai multe despre acest subiect pe blogul personal.

Sursă foto

VN:F [1.9.15_1155]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Reţelele de socializare, noul PR, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Etichete: , , , ,

  1. Tudor a scris pe 22 March 2012

    Permite-mi sa te contrazic – blogurile nu sunt doar ale oamenilor de comunicare. Si fata care vinde flori la colt de strada poate sa aiba blog, fara sa aiba studii de pr

  2. CristinaTM a scris pe 22 March 2012

    In mare parte ai dreptate. Online-ul este foarte important in comunicare. Dar nu cred ca ar trebui sa ne hazardam in a afirma ca Social Media este noul PR. Social Media este un canal de comunicare pe care noi, ca oameni de PR, il folosim impreuna cu celelalte canale in promovarea si comunicarea companiilor si produselor cu care lucram. 

  3. [...] multe aici. Last 5 posts in PRCampania noastră de CSR – March 19th, 2012Cum este reputaţia ta în online? – [...]