26 November 2009 Scris de:

Andreea Petrica

De la brand la lovemark

Cand ma uit vineri si sambata seara in lista mea de messenger vad urmatoarele statusuri: “ la shopping in mall”, “cu fetele la mall”, “sambata seara in mall”. Astfel am inceput sa ma intreb de ce isi cumpara lumea numai haine din mall si ce efect au brandurile asupra generatiei de azi?

Brandurile sunt peste tot. Ele nu pot fi ocolite: marci de automobile, cereale pentru micul dejun, blugi, imprimante laser, firme juridice, magazine alimentare, marci de telefoane . Dar brandurile de imbracaminte, incaltaminte si accesorii ne influenteaza viata mult mai mult decat celelalte marci. Ca studiu de caz putem lua tinerii cu varsta cuprinsa intre 15-25 de ani care sunt total scarbiti de un magazin ‘no name’ sau bazarul de haine. Ei isi petrec weekendul la mall, proband si achizitionand blugi Zara, bluzite Bershka, adidasi Puma si altele. Si asta nu pentru ca ei ar sti ce este acela un brand, cum se construieste si cum se intretine, sau pentru ca ar aprecia calitatea produselor, ci pur si simplu pentru ca “este cool sa te imbraci cu haine de firma”. Nu mai conteaza nici un raport calitate-pret atunci cand este un logo mare atasat produsului.

Tanarul din ziua de azi simte nevoia sa se impuna, sa fie interesant, sa fie in centrul atentiei, sa fie apreciat  de colegii lui, dar nu neaparat pentru inteligenta sa sau pentru actiunile sale, ci mai degraba sa-i fie laudat noul telefon mobil ultima generatie si perechea de adidasi Nike care a costat jumatate din salariul parintilor. Astfel au aparut ‘pitzipoancele’ si ‘cocalarii”, tinere si tineri care doar pentru isi achizitioneaza numai produse de marca se uita cu dispret la cele care au o geanta de piele ecologica fara nici un nume sau la cei care au blugi din bazar fara nici o sigla pe ei.

In alta ordine de idei, aceste branduri devin pentru acest tip de consumatori lovemarks, marci fara de care nu mai pot trai, ne se mai pot afisa in societate si nu se mai pot simti ‘in trend’.

VN:F [1.9.15_1155]
Rating: 3.0/5 (4 votes cast)
Andreea Petrica, 3.0 out of 5 based on 4 ratings

Etichete: , , , , , ,